Антикорупційна програма Служби безпеки України на 2025-2027 роки
Антикорупційна програма Служби безпеки України
на 2025-2027 роки
І. Засади антикорупційної політики Служби безпеки України
1. Зобов’язання та стратегія
1. Антикорупційна програма Служби безпеки України на 2025 – 2027 роки (далі – Антикорупційна програма) є комплексом правових, організаційних, освітніх, виховних та інших заходів, спрямованих на запобігання, виявлення та протидію корупції в Службі безпеки України (далі – СБУ), забезпечення дотримання стандартів доброчесності, вимог антикорупційного законодавства, формування серед особового складу нетерпимості до будь-яких корупційних проявів та створення запобіжників вчиненню корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією.
2. Під час розробки цієї Антикорупційної програми враховано норми і положення Антикорупційної стратегії на 2021 – 2025 роки, затвердженої Законом України від 20 червня 2022 року № 2322-IX, а також Державної антикорупційної програми на 2023 – 2025 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2023 р. № 220.
3. Керівництво СБУ, співробітники-військовослужбовці (крім курсантів вищих військових навчальних закладів СБУ та курсантів військових навчальних підрозділів СБУ закладів вищої освіти), державні службовці та працівники, які уклали трудовий договір із СБУ, уповноважені на виконання функцій держави (далі – співробітники СБУ), у своїй службовій діяльності, а також у правовідносинах із іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, керуються принципом нульової толерантності до корупції у будь-яких її формах та проявах, вживають усіх заходів щодо унеможливлення проявів корупції, запобігання, виявлення та протидії корупційним правопорушенням або правопорушенням, пов’язаним з корупцією.
2. Завдання керівництва СБУ, уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в СБУ та співробітників СБУ у діяльності щодо запобігання та виявлення корупції
1.Завданнями керівництва СБУ щодо розбудови цілісності, прозорості, підзвітності, запровадження доброчесності та зниження корупційних ризиків є:
- формування у співробітників СБУ нульової толерантності до корупції особистим прикладом доброчесної поведінки;
- демонстрація лідерської позиції та власного прикладу щодо повного несприйняття корупції, особиста участь у антикорупційних заходах;
- забезпечення розробки та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності СБУ;
- підтримка напряму роботи щодо запобігання і протидії корупції в СБУ, прийняття розпорядчих документів з питань запобігання та протидії корупції;
- забезпечення ресурсами, необхідними для ефективного запобігання корупції;
- здійснення контролю за процесом управління корупційними ризиками, здійснення відповідних антикорупційних заходів;
- сприяння постійному удосконаленню процесів управління корупційними ризиками;
- своєчасне реагування на можливі факти порушень антикорупційної програми, корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, вжиття заходів щодо припинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення у разі виявлення такого правопорушення;
- сприяння підвищенню рівня обізнаності щодо корупції та її наслідків, зниження рівня толерантності до будь-яких її проявів у системі СБУ.
2. Завданнями уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в СБУ є:
- розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним із корупцією;
- організація роботи з оцінювання корупційних ризиків у діяльності СБУ, підготовка заходів щодо їх усунення, внесення керівництву відповідних пропозицій;
- надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
- здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування керівництва СБУ та Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) про заходи, вжиті для його врегулювання;
- перевірка фактів подання декларацій суб’єктами декларування та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно до Закону порядку;
- здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства та розгляд повідомлень про порушення вимог Закону в підрозділах Центрального управління, регіональних органах, органах військової контррозвідки, навчальних, наукових, науково-дослідних та інших закладах, установах та організаціях СБУ, а також штабі Антитерористичного центру при СБУ (далі – підрозділів, органів, закладів, установ та організацій);
- забезпечення функціонування інституту викривання. Здійснення повноважень у сфері захисту викривачів відповідно до Закону;
- інформування керівництва СБУ, НАЗК, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції, передбачених законодавством, про виявлені факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;
- координація роботи та моніторинг реалізації державної програми з виконання Антикорупційної стратегії.
3. Завданнями для співробітників-військовослужбовців, державних службовців та працівників, які уклали трудовий договір із СБУ (співробітники СБУ), у діяльності щодо запобігання та виявлення корупції є:
- дотримання антикорупційної політики СБУ під час виконання посадових обов’язків;
- відмова від вчинення, участі у вчиненні корупційних правопорушень, недопущення поведінки, яка може бути розцінена як готовність вчинити корупційне правопорушення;
- надання достовірної інформації стосовно корупційних ризиків у діяльності підрозділів, органів, закладів, установ та організацій;
- проходження періодичного навчання з питань запобігання та протидії корупції;
- повідомлення в установленому законодавством порядку про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, недотримання антикорупційної політики СБУ, виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів.
3. Висновки за результатами оцінки виконання антикорупційної програми за попередній період
1. Цією Антикорупційною програмою передбачено продовження реалізації мети та впровадження антикорупційних механізмів, визначених Антикорупційною програмою Служби безпеки України на 2021 – 2024 роки, затвердженою наказом Центрального управління СБУ від 19 квітня 2021 року № 126.
2. За результатами виконання у 2021-2024 роках заходів Антикорупційної програми в СБУ створено систему запобігання корупції шляхом прийняття відомчих нормативних та організаційно-розпорядчих актів, спрямованих на впровадження механізмів прозорості, доброчесності та усунення (мінімізацію) корупційних ризиків у діяльності співробітників СБУ.
3. Завдання і заходи з реалізації Антикорупційної програми Служби безпеки України на 2021-2024 роки, затвердженої наказом Центрального управління СБУ від 19 квітня 2021 року № 126, виконані. Окремі виявлені та оцінені корупційні ризики залишилися актуальними.
4. Мета прийняття антикорупційної програми
Метою цієї Антикорупційної програми є підтримка та реалізація антикорупційної стратегії держави, системне удосконалення механізмів прозорості, доброчесності в умовах дії правового режиму воєнного стану та на період повоєнної відбудови, викорінення корупційних ризиків у ключових сферах діяльності СБУ, розвиток інституційних спроможностей для подальшої трансформації системи антикорупційної роботи в послідовну та взаємопов’язану політику розбудови доброчесності за стандартами НАТО.
5. Принципи антикорупційної політики СБУ
1. Антикорупційна політика СБУ ґрунтується на положеннях законів України «Про запобігання корупції», «Про Службу безпеки України», положеннях програми Організації Північноатлантичного договору (НАТО) з розбудови доброчесності, цілісності, прозорості та зниження корупційних ризиків у роботі оборонних та безпекових інституцій (Building Integrity Program (BI Program)) та спрямована на зменшення впливу корупціогенних чинників на діяльність СБУ.
2. Основним документом, який визначає ключові положення антикорупційної політики СБУ, систему заходів запобігання та протидії корупції у СБУ, а також конкретні кроки для запобігання та мінімізації порушень співробітниками СБУ норм спеціальних нормативно-правових актів, є Антикорупційна програма СБУ на відповідні роки.
3. Невід’ємною складовою антикорупційної політики СБУ є Правила етики та доброчесності військовослужбовців Служби безпеки України, затверджені наказом ЦУ СБУ від 27 листопада 2023 року № 474, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 11 грудня 2023 року за № 2150/41206.
4. До принципів антикорупційної політики СБУ належать засади:
- доброчесності на публічній службі;
- формування негативного ставлення до корупції;
- невідворотності відповідальності за корупційні правопорушення;
- прозорості та відкритості антикорупційної діяльності.
6. Заходи, спрямовані на досягнення стратегічних цілей у формуванні та реалізації антикорупційної політики
1. Заходи з реалізації засад антикорупційної політики СБУ реалізовуються шляхом виконання підрозділами, органами, закладами, установами та організаціями:
- заходів Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки (додаток 1);
- заходів з мінімізації/усунення корупційних ризиків, визначених у СБУ відповідно до реєстру корупційних ризиків Служби безпеки України (додаток 2);
- плану заходів з навчання та поширення інформації щодо програми антикорупційного спрямування у Службі безпеки України на 2023-2025 роки (додаток 3).
7. Перелік розпорядчих документів, що регулюють питання запобігання та протидії корупції в СБУ
1. Основними документами, що регулюють питання запобігання та протидії корупції в СБУ, є накази Центрального управління СБУ від:
- 26 червня 2021 року № 226 «Про затвердження Положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції»;
- 16 вересня 2022 року № 1141/ДСК «Про організацію виконання заходів фінансового контролю у Службі безпеки України»;
- 13 квітня 2023 року № 131 «Про проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності Служби безпеки України»;
- 22 травня 2023 року № 183/дск «Про утворення робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у діяльності Служби безпеки України»;
- 27 листопада 2023 року № 474 «Про затвердження Правил професійної етики та доброчесності військовослужбовця Служби безпеки України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 грудня 2023 року за № 2150/41206.
ІІ. Оцінювання корупційних ризиків
1. Відповідно до наказу Центрального управління СБУ від 13 квітня 2023 року № 131 «Про проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності Служби безпеки України» проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності СБУ під час підготовки цієї Антикорупційної програми здійснювалось у форматі самооцінювання.
2. Наказ про початок оцінювання корупційних ризиків опубліковано на офіційному вебсайті СБУ з оголошенням про можливість надання представниками зовнішніх заінтересованих осіб (громадськості) кандидатур до складу Робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у діяльності СБУ (далі – Робоча група).
3. Про початок оцінювання корупційних ризиків СБУ повідомлено НАЗК.
4. Оцінка корупційних ризиків здійснювалась Робочою групою, яка є постійно діючим консультативно-дорадчим органом СБУ та була створена наказом Центрального управління СБУ від 22 травня 2023 року № 183/ДСК.
5. Робочою групою затверджено план оцінювання корупційних ризиків (далі – План), у якому визначено етапи цієї діяльності, перелік завдань з вивчення внутрішнього та зовнішнього середовища, співробітників СБУ, відповідальних за виконання завдань, індикатори виконання завдань.
6. З огляду на викладене вжито заходів стосовно залучення до оцінювання корупційних ризиків співробітників підрозділів, органів, закладів, установ СБУ, а саме: зібрано інформацію щодо вразливих до корупції функцій і процесів СБУ, а також пропозиції щодо нових корупційних ризиків у діяльності СБУ.
7. Робочою групою використано такі джерела інформації:
- результати оцінки виконання Антикорупційної програми СБУ за попередній період;
- стратегічні плани реформування та програми розвитку, інші стратегічні програмні документи;
- звіти за результатами інспекцій, внутрішніх та зовнішніх аудитів, перевірок;
- характер звернень громадян, скарг та повідомлень, які містять інформацію про можливі факти вчинення корупційних і пов’язаних з корупцією правопорушень, функції та процеси, з якими такі факти пов’язані;
- матеріали службових розслідувань, рішення суду у справах про притягнення до адміністративної, кримінальної відповідальності співробітників СБУ за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією;
- відомості, які містяться у відкритих інформаційних системах, реєстрах і базах даних, у тому числі у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
- аналітичні матеріали НАЗК щодо аналізу корупційних ризиків, а також аналітичні матеріали інших державних, міжнародних, громадських інституцій з питань запобігання та протидії корупції.
8. На підставі зібраних відомостей Робочою групою визначено вразливі до корупції функції СБУ:
- управління персоналом;
- проведення оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності та проведення досудового розслідування;
- управління матеріальними ресурсами;
- запобігання корупції;
- закупівля товарів, робіт і послуг;
- дозвільний порядок провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею;
- проведення судових експертиз та експертних досліджень.
9. За результатами узагальнення отриманої інформації та пропозицій від підрозділів, органів, закладів, установ СБУ Робочою групою здійснено ідентифікацію корупційних ризиків, які існують або можуть виникнути під час реалізації окремих функцій та процесів в СБУ, викладено суть корупційних ризиків та визначено їх рівні, встановлено заходи впливу на корупційні ризики.
10. Результати ідентифікації корупційних ризиків зазначені у реєстрі ризиків Служби безпеки України (додаток 2), що є невід’ємною частиною цієї Антикорупційної програми.
11. Для кожного заходу впливу Робочою групою визначено етапи його виконання, виконавців, строки (терміни) та індикатори. Належна реалізація цих заходів повинна забезпечити недопущення, усунення або мінімізацію корупційних ризиків, подальше вдосконалення системи запобігання корупції в СБУ, виключення випадків вчинення співробітниками СБУ корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
ІІІ. Навчання, заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування
1. З метою формування антикорупційної культури, забезпечення базових знань та підвищення обізнаності у сфері запобігання та протидії корупції, виховання нетерпимості до корупції СБУ запроваджує обов’язкове, на регулярній основі навчання для співробітників СБУ.
2. Навчання включає інформацію про антикорупційне законодавство, принципи і стандарти, викладені в цій Антикорупційній програмі, та інші внутрішні правила та положення, в тому числі детальну інформацію щодо каналів повідомлень про порушення з метою запобігання та протидії корупції.
3. Керівник Уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в СБУ (далі – Уповноважений підрозділ) організовує проведення навчань з питань запобігання та протидії корупції для співробітників СБУ.
4. Тематику та форму заходів (семінари, лекції, практикуми, тренінги, вебінари тощо) із підвищення кваліфікації Уповноважений підрозділ визначає з урахуванням:
- пропозицій Голови, його заступників, а також керівників підрозділів, органів, закладів, установ СБУ;
- результатів:
- оцінки впровадження заходів цієї Антикорупційної програми;
- оцінки корупційних ризиків у діяльності СБУ;
- службових перевірок/розслідувань за порушення військової дисципліни в частині антикорупційного законодавства.
5. Уповноважений підрозділ здійснює в межах власних повноважень заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування шляхом:
- забезпечення оприлюднення Антикорупційної програми на офіційному вебсайті СБУ;
- проведення консультативно-роз’яснювальної роботи серед співробітників СБУ з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства, заповнення електронних декларацій, порядку перевірки факту подання електронних декларацій суб’єктами декларування, недопущення фактів виникнення конфлікту інтересів;
- оприлюднення інформації щодо відповідальності за неподання, несвоєчасне подання чи внесення суб’єктами декларування завідомо неправдивих відомостей у декларації, відповідальності за інші корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, а також порушення інших вимог Закону.
6. До проведення занять можуть запрошуватися фахівці від НАЗК, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції, представників громадських та правозахисних організацій, експерти з країн НАТО та міжнародних неурядових організацій.
7. Залежно від впливу зовнішніх обставин навчання може проводитися очно або дистанційно.
8. У разі організації навчань у НАЗК, СБУ забезпечує участь співробітників СБУ в таких навчаннях.
9. Забезпечується систематичне оновлення на офіційному вебсайті СБУ в рубриці «Запобігання корупції» інформації з антикорупційної тематики.
10. Програма навчання з питань запобігання та виявлення корупції в СБУ наведена у плані заходів з навчання та поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування у Службі безпеки України на 2025- 2027 роки.
ІV. Моніторинг, оцінка виконання та перегляд Антикорупційної програми
1. Моніторинг виконання Антикорупційної програми
1. Моніторинг та загальна координація роботи щодо виконання цієї Антикорупційної програми покладаються на Уповноважений підрозділ.
2. Моніторинг реалізації цієї Антикорупційної програми проводиться з метою контролю стану управління корупційними ризиками, виявлення, усунення недоліків у її положеннях та забезпечується шляхом систематичного збору, узагальнення та аналізу інформації про повноту, своєчасність, фактичний стан виконання заходів (з реалізації відомчої антикорупційної політики, впливу на корупційні ризики, навчальних та інформаційних), оцінки їх актуальності та відповідності середовищу.
3. Стан виконання передбачених програмою заходів визначається за такими критеріями:
- “Виконано” або “Постійно виконується” – якщо запланований захід у звітному періоді виконано або постійно виконується протягом звітного періоду;
- “У стадії виконання” – якщо у звітному періоді виконання заходу розпочато;
- “Не виконано” – якщо виконання заходу у звітному періоді не розпочиналося.
4. Керівники підрозділів, органів, закладів, установ СБУ, які є відповідальними виконавцями заходів, передбачених цією Антикорупційною програмою, до 10 січня та 10 липня кожного календарного року надають до Уповноваженого підрозділу інформацію про стан виконання заходів, передбачених цією Антикорупційною програмою, або про причини невиконання, несвоєчасного виконання окремих заходів.
5. Уповноважений підрозділ аналізує та узагальнює отриману інформацію і щопівроку (до 10 лютого та до 10 серпня) готує звіт про стан виконання Антикорупційної програми. У разі потреби у звіті наводяться пропозиції щодо необхідності проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків та перегляду Антикорупційної програми. Результати моніторингу виконання заходів впливу на корупційні ризики відображаються у Реєстрі ризиків.
6. Звіт про стан виконання Антикорупційної програми та Реєстр ризиків оприлюднюються на офіційному вебсайті Служби безпеки України.
2. Оцінка виконання Антикорупційної програми
1. Оцінка виконання цієї Антикорупційної програми проводиться після завершення строку, на який вона приймалася, шляхом встановлення результативності та ефективності її виконання.
2. Метою цієї оцінки є аналіз досягнутих змін в управлінні корупційними ризиками та формування пропозицій щодо удосконалення цього процесу.
3. Суб’єктом, відповідальним за здійснення оцінки виконання Антикорупційної програми, є Уповноважений підрозділ.
4. Оцінка виконання Антикорупційної програми та пропозиції з удосконалення діяльності з управління корупційними ризиками враховуються при підготовці антикорупційної програми на наступний період.
5. За результатами оцінки виконання Антикорупційної програми Голові СБУ подається звіт, який розміщується на офіційному вебсайті СБУ.
6. Для встановлення результативності виконання цієї Антикорупційної програми:
- визначається у відсотках прогрес у досягненні індикаторів виконання кожного заходу, передбаченого Антикорупційною програмою;
- визначається загальний прогрес виконання кожної категорії заходів, передбачених Антикорупційною програмою, як середній арифметичний відсоток виконання кожного заходу із відповідної категорії;
- визначається загальний прогрес виконання цієї Антикорупційної програми як середній арифметичний відсоток прогресу виконання кожної категорії заходів, передбачених Антикорупційною програмою.
7. Для встановлення ефективності виконання цієї Антикорупційної програми визначається стан досягнення передбачених нею цілей на підставі індикаторів.
До таких індикаторів належать:
- зменшення кількості випадків вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, порівняно із попереднім періодом;
- відсоток корупційних ризиків, які усунуто за результатами вжиття заходів впливу на них;
- відсоток корупційних ризиків, рівень яких знижено за результатами вжиття заходів впливу на них;
- відсоток співробітників СБУ, які пройшли навчання з питань запобігання та протидії корупції та набрали високий бал за результатами перевірки їхніх знань;
- інші індикатори.
8. Джерелами інформації для встановлення ефективності виконання цієї Антикорупційної програми є:
- звіти про стан виконання Антикорупційної програми;
- результати опитувань, консультацій, тестувань на знання антикорупційного законодавства, проведених з внутрішніми та зовнішніми заінтересованими сторонами;
- повідомлення про можливі випадки корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
- рішення про притягнення службових (посадових) осіб до відповідальності за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень;
- акти планових (позапланових) перевірок організації роботи СБУ із запобігання та виявлення корупції, які складало НАЗК (у разі проведення таких перевірок);
- дослідження, у тому числі наукові, соціологічні тощо, з питань запобігання та протидії корупції в СБУ;
- результати громадського контролю за станом виконання антикорупційного законодавства (за наявності);
- відомості, розміщені в медіапросторі;
- інші джерела.
3. Перегляд Антикорупційної програми
1. Періодичний перегляд Антикорупційної програми здійснюється у таких випадках:
- зміни у середовищі СБУ (організаційній структурі, функціях та процесах) (за необхідності);
- внесення до законодавства, в тому числі антикорупційного, змін, які впливають на діяльність СБУ;
- виявлення за результатами моніторингу її виконання невідповідностей/недоліків у діяльності з управління корупційними ризиками;
- ідентифікації нових корупційних ризиків;
- відмови НАЗК у погодженні антикорупційної програми;
- врахування пропозицій до антикорупційної програми, наданих НАЗК;
- інші випадки, передбачені в антикорупційній програмі.
2. Перегляду цієї Антикорупційної програми може передувати проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків.
3. Рішення про внесення змін до Антикорупційної програми та зміни до неї реалізуються шляхом видання відповідного наказу СБУ.
4. Організація внесення змін до цієї Антикорупційної програми та погодження таких змін з НАЗК здійснюються Уповноваженим підрозділом в СБУ в установленому порядку.
5. Змінами до цієї Антикорупційної програми є:
- включення нових та/або виключення раніше запропонованих/затверджених заходів;
- оновлення інформації, викладеної в Реєстрі ризиків;
- внесення до цієї Антикорупційної програми редакційних змін, які не впливають на її зміст (перейменування структурних підрозділів, зміна назви нормативно-правових актів та розпорядчих документів, на які містяться посилання в цій Антикорупційній програмі, інші редакційні зміни).
6. Зміни до цієї Антикорупційної програми вводяться в дію з дати їх погодження НАЗК, про що зазначається у відповідному розпорядчому документі організації.
V. Інші спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням заходи
1. Інші спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням заходи у СБУ передбачені, зокрема:
- ціллю 2 (“Розбудова доброчесності, підвищення прозорості та підзвітності у секторі безпеки і оборони України”) розділу 1 (“Реалізовано заходи, заплановані на 2025 рік, визначені Державною антикорупційною програмою з реалізації Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки щодо запобігання та протидії корупції у секторі безпеки і оборони”) адаптованої Річної національної програми на 2025 рік (аРНП);
- імплементацією Дорожньої карти: Ціль взаємосумісності 0204 «Розбудова доброчесності» (Integrity Development) Початкових вимог НАТО із взаємосумісності для України;
- рекомендації НАТО з розбудови доброчесності, надані за підсумками Самооцінки стану виконання Програми НАТО з розбудови доброчесності у Звіті за результатами експертного аналізу в Україні (2019).
2. Робочою програмою співробітництва Україна – НАТО з виховання доброчесності на відповідний рік (Програма НАТО з розбудови цілісності, прозорості, підзвітності, запровадження доброчесності та зниження корупційних ризиків в оборонних та безпекових інституціях (Програма ВІ (Building Integrity)).
3. Операційним планом заходів з реалізації Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції на період до 2025 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 року № 1203-р.
4. Планом з реалізації Службою безпеки України Плану заходів, спрямованих на виконання Комплексного стратегічного плану реформування органів правопорядку як частини сектору безпеки і оборони України на 2023 - 2027 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2024 року № 792-р.
Керівник уповноваженого підрозділу
з питань запобігання та виявлення
корупції в СБ України Євгеній РИБИНСЬКИЙ